BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 17, 2009

can or nOt II

assalamualaikum


apa khabar antum semua? rindunya pd antum, walau tak bersua muka tapi rindu itu tetap ada! rindu itu adalah anugerah dr Allah. indahnya rindu krn Allah, manisnya ukhuwah krn Allah(ukhwh yg halal) hehe. sempat lagi ana ni nak tulis in bracket.


sedih!


sejak akhir2 ni, kuat makan. betul! ana xtipu. badan pun dah macam monster je :). ana pun xtau knp kuat makan, mgkn tension. ana akn sendirinya kuat makan bila tertekan. dulu, gaduh dgn kawan..maaakn je tau. ish3.


lupakan kuat makan.


ayah suruh check result darul quran(DQ). ana keberatan, tp check demi ayah. seram sejuk seluruh badan. apelah result nnti.


Alhamdulillah, dapat! cuma surat belum sampai. ada kawan ana yg nak sangat tak dapat.


ni yg ana nak bincangkan..Allah amat menyukai seseorang yg remuk hatinya!
dlm keadaan kita sgt kecewa terduduk dgn taqdir Allah, akhirnya kita buat apa? berdoa dlm keadaan yg amat hina, penuh harap, dan lemah hnya pd Allah. kita harap pd Allah sahaja. siang malam doa dn mohon pd Allah. terasakah kita saat itu yg paling kita dekat dgn Allah. sungguh, Allah aaaamat menyukai keadaan itu. So,
jika kita diuji dan keadaan itu membuatkan kita terduduk, gembiralah! krn Allah terlalu rindu akan kita waktu itu. jadi, jangan berhenti berdoa dan berdoa serta berharap hanya pd Allah. mana yang kita nak, dirindu oleh ALLAH atau dirindu oleh manusia? tanya iman,
kita pasti nak dirindu oleh ALLAH sentiasa bukan? Allah tidak zalim mebiarkan kita terduduk selamanya, dgn ingat Allah semangat kita pulih semula. janganlah terduduk baru ingat Allah, bila berlari tinggal Allah..naudzubillah.

tidak kira kita 'berlari, berjalan atau terduduk' kita harus ingat ALLAH AZZA WAJALLA sentiasa. dalam susah senang, Dia maha melihat dan maha mengetahui. ana kongsikan beberapa mutiara kata khas utk antum tersayang :)

"bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu,
yg mencipta segalanya,
yg menimpakn ujian,
yg menjadikan sakit hatimu,
yg membuatkan keinginanmu terhalang,
serta menyusahkn hidupmu,
pasti akan damailah hatimu
krn masakn ALLAH sengaja mentaqdirkn segalanya utk sesuatu yg sia2,
bkn ALLAH tak tahu derita hidupmu,
tp itulah yg DIA mahu krn hati yg sebeginilah lebih cepat akrab dan lunak dgnNYA"

moga peroleh ibrah dr pembacaan! dOakn ana jd hafizah solehah :)
ws

0 comments: