BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 28, 2011

bila diri terluka

assalamualaikum wbt

tak banyak sangat promosi untuk bulan ramadhan. the most blessful month. yg banyak sale kat mall. banyak jugaklah, tp nasib baik duit takde. kalau tak, semua dirembat :))

apa yang kita rasa ya kalau hidup dalam kenangan?

buang masa!

tapi ramai yg memilih untuk hidup dalam kenangan. kenapa. ada apa dengan kenangan tu. adakah hidup dalam kenangan buat kita rasa bahagia. jawapannya tak. dan kita semakin bertambah sakit. sebab kenangan dan kehidupan adalah dua benda yg berbeza. kenangan adalah realiti yg telah lama berlalu, dan kehidupan adalah realiti yg harus kita lalui. dengan pahitnya, tetap harus berlalu...

doa saya pd dia, terlalu panjang. dan tika sy hampir berputus asa, sy telah berputus asa sebenarnya. dan pada ketika sy rindu pd dia yg selalu hidup dlm kenangannya, sy rasa ingin pergi dan berkata, hentikan kenangan tu! sebab kenangan tu buat sy sakit. buat sy bersalah. sedangkan waktu kenangan itu berlangsung, sy belum ada. tp sy yg perlu tanggung risk dr kenangan tu.

sy rindukan dia yg selalu senyum. tp yg sy lihat, adalah kenangan itu. dan dia selalu menyalahkan kehidupan. tp tidak pd mengingati kenangan. perkara ni buat sy sakit, luka yg terlalu mendalam, jatuh dan takkan terasa ingin bangun.

sy bukan nak vaio pink yg dia bagi, kasut sembonia yg dia beli, latest handbag dr BUM, shopping di pavilion, barangan body shop, minum di coffe bean, atau pakaian yg rm300 ke atas..kalau dia masih hidup dalam kenangan itu! sy nak dia yg suka senyum..dan sy takkan merayu pd dia untuk senyum, dan sy takkan melutut untuk dia hapuskan kenangan. sbb itu plhn dia. dan biar sy mcm ni. terus hidup dan teruskan jalan...

sy hanya harap, ada keajaiban di akhir nanti...moga2

2 comments:

Ayu said...

tabah nisah...

hanisah yusra [BPDQ] said...

heheh..
xda apa2 kak. bila sesuatu dh burst out mcm ni lah
dun wori kak. i'm fine here, insyaAllah. just pray for me, dan dia nisah utk org tu takkan putus
luv u kak~