BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 5, 2011

mendapat ganjarannNya

Ana tak bersungguh dalam berbuat sesuatu. Ana terasa sangat rugi. Masih blur2. Tapi banyak hikmah yg Allah sampaikan in a silent way. Allah mendidik sabar, yg selama ini ana terasa sgt susah. Allah beritahu makna yakin. Allah membisik erti tenang dalam setiap perkara yg berlaku, jangan kelam-kabut. Semua tu Allah tegur satu persatu.

Assalamualaikum wbt dan selamat menjalani kehidupan dengan sebaik-baik keadaan. Mencintai Allah sebaik-baik cinta. insyaAllah

Sangat mengantuk dan sangat letih. Tapi ana rasa kekuatan untuk menulis mengatasi rasa mengantuk. Moga2 apa yang ana tulis, dapat memberI sedikit ibrah dan lebih baik dapat memeberi sesuatu yg ada impak buat yg membacanya.inshaAllah.

Dah lama tak dengar lagu2 maher zain, sesekali dengar terasa disapa deru angin yg sangat lembut. apapun, ana ingin sampaikan berita gembira. Alhamdulillah abang ana dapat projek di UK. Jadi ada sedikit rezeki. Dia tanya, nak hadiah apa sempena khatam hafaz 30juz ni. Dia nk bawa ana ke UK. Tp ana just minta 1..1 je. Bawa ana pergi umrah. Itu saja hajat ana. Ana terasa banyak perkara yg perlu ana tebus disebabkan kesilapan-kesilapan saat umrah pertama. Ana kurang menjaga hati!



Kat sana bukan tiba-tiba kita akan jadi ‘solehah’..tapi solehah di sana dididik. Hasil tarbiah dr Allah. Special! Kalau balik ke Malaysia dan di mana saja kita kekal solehah, itu kemungkinan besar umrah maqbul..inshaAllah.

*pray 4 me agar ada rezeki untuk umrah tahun depan. I really miss masjidinnabawi and masjidilharam. Satu je doa ana, YAALLAH..MATIKANKU DI BUMI MADINAH..amiin

0 comments: