BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 20, 2013

selingan :)

dah lama tak update kehidupan ini. ececece. cuma nak habaq mai kat hangpa, laa ni busy dengan sambutan hari guru peringkat sekolah. almaklum private school lambat sikit. jadi sebagai guru kelas, dah macam-macam arrange untuk anak-anak tahun 2. tapi masa berbincang dengan mereka, agak zalim juga saya ni. 
"siapa nak bawa kek?"
semua angkat tangan
"ok najiha, nak bawa kek apa?"
"kek kecik-kecik"
"masyitah?"
"kek besa"
"afnan?"
"cheesecake"
"ok, afnan bawa kek. awak yang lain bawa makanan lain ya. kalau semua bawa kek, tak kenyanglah awak. nanti semua mabuk kek"

dan mereka yg tak boleh bawa kek, kaciwa. cikgu dihadapan dengan zalim tidak menghiraukan kekaciwaan mereka. zalim kot!

one more thing, busy tahap cipan latih budak nasyid for teacher's day ni. saya bukan guru kesenian, malahan suara macam petir tunggal yang tiada burdah mcm habib syech. cuma saja gatal rajinkan diri untuk latih mereka since guru mereka busy. saya ajar guna laptop je lah. nak saya nyanyi? sorry lah. tak pasal-pasal nuclear kat iran and korea meletop.haha. metafora melebih.

apapun, apa jua yang berlaku, Allah tahu itu yang terbaik buat hambanya. saya pegang kata-kata ni bila saya rasa letih, letih dengan dunia yang tak berkesudahan. sifat hasad manusia yang makin menjadi-jadi. terluka. tapi pujuk diri agar tak terus futur. live life to the fullest. kita mesti persembahkan yang terbaik buat Allah. sebab Allah cipta kita dengan keadaan yang terbaik. Allah sangat suwiit pd kita in a silent way. hanya. hanya kita yg mampu rasa. Allahuakbar!

0 comments: