BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, May 22, 2010

realiti shOw.."jangan lupa al-Qur'an"

assalamualaikum wbt dan salam segemersik irama syahdu yang menyapa halwa telinga. salam cinta dan rindu buat da'ie dan mad'u..khalifah dn hamba Allah SWT yg sangat dan terlalu yg disayangiNya..salam senyum :)

penat tak terkata dan perut mula membunyikan lagu gemuruh minta diisi,
"ayu, jom makan. lapaq la" terkeluar kata-kata tersebut setelah ana mebeli-belah di mydin rawang
"bleh la. lapaq gak ni"

sedang kami asyik makan, pemilik kedai makan di rawang tersebut membuka siaran "jangan lupa lirik"...dengarlah suara jeritan peminat didalamnya dan nyanyian yg agak bolelaaaa dr pesertanya. suasana gamat dgn celoteh aznil.

"rancangan jgn lupa lirik ke?" soal shbt ana. ana hanya mengangguk sambil menghabiskan sisa-sisa nasi yg berbaki.
"kan bagus kalau buat jgn lupa al-Quran"
lantas wajah ana yg sedang khusyu' menghabiskan nasi diangkat sambil tersenyum. macam tau-tau je apa yg bermain di minda ana. ana terfikir, kan bagus kalau buat nasyid ke..zikir ke..dan shbt ana berfikir dgn lbh baik lg. ya, jgn lupa al-quran!
"a'a kan. peserta prgram ni semua hafiz/ah kan? mesti best. kita yg baru menapak dlm dunia huffaz ni dpt la belajar-belajar gak. urmm, bagus2" ungkap ana sambil tersenyum lebar. shbt ana hanya tersenyum melihatkan ana excited sgt.
"lagi satu, mesti best tengok "tebuk-menebuk" ni. memasyikan lagi huffaz"
"a'a. bermanfaat gak buat gitu. sbb rancangan jgn lupa lirik tu hadiah sejuta tau. ntah pape. byk sgt. kalau bg kat hafiz2 ni, insyaAllah ada jgak berkat," sambung ayu. ana mengangguk tanda setuju.
sejuta? masyaAllah. banyak tu. dan ana, tertungu-tunggu TAUTAN HATI difilemkan atau diterjemahkan kepada media elektrnik pula. dan biarlah fatimah syarha menjadi pengarah bersama.

ya muqallibal qulub, thabbit qulubana 'ala dinik wa 'ala to'atik syari'tik..amiin

*semalam momen yg agak istimewa berlaku..k.fatimah syarha dn dr.farhan dtg ke dq jumpa ana. waaa, seronok. alhamdulillah. kiut sgt haura'.

2 comments:

muhammad adam said...

tenang nye jiwa membaca...membina sgt2!

شــوكـة وردة said...
This comment has been removed by the author.