BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, July 24, 2010

meet me there

assalamualaikum wbt
salam seharum kelopak mawar..istiqomah menebarkan aroma bahagia buat sang pencinta bunga. seperti kita..menebarkan harumnya islam di ruang-ruang jahiliah..janji Allah itu benar!

suhu badan masih seperti tadi.panas! dn malam ni ada postmoterm daurah huffaz. ikutkn hati, kaki ini xingin melangkah ke mesy tersebut..tp krn arahan dr pengarah kedatangan wajib 100%, ana akur!

tepat pukul 10.15mlm ana sampai ke destinasi, agk lewat krn ana betul2 xlarat. semua mata tertumpu, dan tetap melangkah seperti biasa. terpulanglah nk fikir apa.

"ni postmoterm ke membebel?" satu mesej sampai ke hp ana. tersenyum.
"lebih kurang kot" balas ana

hakikat dan majaz:
ana xberkesempatan untuk menggulung dlm mesy tersebut. lbh byk diam. namun, blog ini medan utk ana share b'sm antum semua

..everyone make mistakes. setiap langkah psti ada kesalahan yg kita buat, tp tidakkah kita terfikir knp Allah letakkan kita dlm kslhn tu, saje2?
Allah xpnh silap meletakkan kita dlm satu2 keadaan..Allah xpnh silap dlm pemilihan. yg Allah inginkan adlh kita belajar, dan berfikir dr apa yg berlaku. kalau x, xkan kebanyakan di akhir ayat al-Quran Allah selalu mengatakan "afala ta'qilun?" (tidakkah kamu berfikir?)

sejauh mana kita teliti, kita berfikir ttg kesilapan kita dn org lain..dn paling penting BELAJAR dr perkara tersebut. Allah x suruh kita mencemuh shbt kita, tp Allah nk kita BERFIKIR. tp apa yg kita dpt..ask your self

kita sering menghukum..kita sering mengungkit sesuatu perkara walaupun perkara itu dah selesai. adkh ini menunjukkan kita salamatussodri? selemah-lemah ukhuwwah adlh salamatussodri. ana dan shbt terluka dgn kata2 seseorg dlm postmoterm tersebut, apa perlu mengungkit prkara yg dh selesai? apakah ini sifat kita sbg daie? kalau di dq kita dh fail dlm praktikal da'wah, mcmna nk berhadapan dgn msyrkt yg luar sn? ana pn xmampu jwb bg phk diri ana...

org bkn islam..berebut-rebut dlm mempersiapkn diri untuk membawa umat islam keluar dr islam. tp sikap kita juga sudah membantu mubaligh2 di luar sna utk promosi ttg agama selain islam dek krn sikap kita ini..

.......when the theory of da'wah change to practical, majority syahid krn xthn dgn tribulasi da'wah yg merenggut kesenangn duniawi........

*juga pesanan utk diri yg sering tersilap lgkh

0 comments: