BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 20, 2009

salam sebelum ke DQ


a'udzubillahiminasy syaitoonirrojiim
bismillahirrohmaanirrohiim...

alhamdulillah,akhirnya tersiar ulasan pembaca oleh ana ttg novel tautan hati di ikim sebentar td. hehe :)

bahang darul quran kian terasa. entah apa yg akan berlaku di sana nanti. ustazah hachinah pesan:cabaran sbg seorang hafiz ni bukan mudah. terutama cabaran nafsu. kena jaga. jaga betul-betul.

memikul 30juz, bukan mudah. kalam Allah yg sangat suci. masyaALLAH. ustaz Abdullah berpesan:nak hafal qur'an, hafal betul-betul. bila seorang hafiz berbuat kemungkaran, Allah bagi cash ats dunia lagi

yaAllah, agak terbeban. tapi insyaAllah, ana jadikan ini semua sbg penguat semngat menempuh dunia baru dgn jiwa yg baru. ana berdoa, moga darul quran melahirkan siti hanisah abdullah sani yg baru. lebih solehah dan aqrab denganNya. amiin ya Rabb.

ana tak tahu apa yg bakal berlaku di sana. sungguh, gundah tak terkira saat ini. ayah cakap:
ayah doa agar ada sorang dlm ahli keluarga kita seorang hafiz. dari anak pertama(35 tahun dlu) ayah doa. alhamdulillah skrg Allah maqbulkan. jaga diri baik2 kat sana.

gugur air mata ana. masyaAllah, penantian ayah dah lama rupanya. ana pergi dgn harapan ayah dan cita ana beserta redho Allah. ana pohon doa antum buat ana, agar kuat di sana menempuh ujian dan cbrn sbg seorg hafizah, sbg seorang da'ieah, sbg seorang 'abidah dan seterusnya.

ana tak tahu apa yg perlu dinukilkan lagi. persiapan masih di peringkat awal. doakn yg terbaik buat ana. antum semua sntiasa ada dlm doa kudus dr ana yg hina ini, insyaAllah.

*buat pelawat blog tersayang, mungkin ana tidak update dlm masa yg lama. menyesuaikn diri dlm keadaan yg baru, prlu masa yg lama. doakan ana, mga lahir hanisah yg lebih baik dari saat ini. Allahumma amiin. moga hafalan ana juga lancar dan mantOp!

6 comments:

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

salam....
nisah, akak mintak maaf sebab tak dapat dengar ikim tadi..akak da cuba cri radio, tapi tak de...rasa rgi sngt tak dpt dengar...
hmm...semoga sepanjang nisah berda di DQ nnt, bnyk yg nisah dapat....nmpknya akak akan merindui kata2 nshat dri blog nisah....yg bagi akak sangt menarik dan berguna untuk akak....akak beruntung sngat dapat kenal nisah....sedikt sebanyak keinsafan mula akak rasa...thx nisah.....i'll pray 4 ur success n hope that u'll be a graet muslimah...=)

suhana said...

assalamu'alaikum...

ukhti masuk Darul Quran ya?? mabruk 'alaiki ukhti..

saya pun seolah2 merasa bahangnya juga.. huhu.. ya Allah kuatkanlah semangat hambaMu ini..

ukhti pergi DQ, saya plak pergi Tahfiz.. huhu.. doakan saya juga..
ekeke..

sufiyyah zulkifli said...

mabruuk hanisah!
^^

Yusuf Qardawi Ibni Muhammad said...
This comment has been removed by the author.
DaKwAh OnLiNe said...

assalamualaikum w.b.t...semoga adik berjaya dunia akhirat,,,jgn jadi mcm ana dulu, ana dapat gak DQ...tapi xpegi...hahahha...marah ustaz kat ana...tapi ana ada sebab, n ana pnah melawat kat DQ..best sana,tenang dengan iklim dini...semoga berjaya dik..

yustin said...

assalamualaikum.. ana cuma bisa doakan kakak aja..., afwan.., ana ingin belajar banyak dari kakak kunjungi blog ana ya kak