BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 5, 2013

saya baru faham ep.5

''assalamualaikum''

''waalaikumussalam, ade ape?''

''haishh, garang aih. stress ke?''

''taklah. dah call tiap-tiap hari bosan jugak''

''ok. off phone lah''

''laaaa, penat-penat call, nak letak pulak? so, how are u today?''

''alhamdulillah sihat. kelas hafazan macam mana? banyak tak menghafal hari ni?''

''eleh, bajet take care lah tu. rahsia. titik''

''nasib saya la kawan dengan orang sombong''

''heh, tak heran kalau awak merajuk. pun tak hingin nak pujuk''

''first time ada kawan macam ni''

''seriously i'm not type of gedik girl ok. saya memang macam ni kalau dengan lelaki. malas nak layan, nanti melebih pulak''

''amboi..amboi, sedap mengata lelaki''

''agak sedap jugak'' balas alya sambil menyeringai. hatinya berbunga riang menerima panggilan dari farhan. tetapi layanan tidak seindah khabar. alya memang begitu. suka menyakitkan hati.

''esok hafal banyak dari hari ni ya''

''tengoklah''

''boleh pulak dia nak tengok, wajib''

''encek farhan, suka hati saya nak hafal banyak mana. jangan paksa boleh?'' alya seolah memperli

''iyalah datin alya. saya nak awak better dari saya. jangan macam saya, malas. btw, sebelum lupa, sehari berapa juz awak mengulang hafalan?''

alya menelan liur. berapa juz? gila ke dia ni...''ermm, adelah''

''seriously i'm very jelous with u. sebab everytime dengan al-quran. macam saya, dengan jadual yang packed, limit sangat masa dengan al-quran'' nada farhan sedih

''ok, berapa juz awak mengulang biasanya?'' alya seolah memujuk, tapi cara dia macam annoy giler

''paling kurang 4juz je dalam seminggu''

4juz? mak datok. jadual packed sempat lagi 4juz. ''ooo, oklah tu''

''oklah awak. gi lah sambung hafazan. sorry take your time''

''eh, taklah. ok, do your best. belajar jangan nak menggatal'' nada alya sedikit meninggi. hanya tawa farhan kedengaran. setalah salam berbalas, talian dimatikan. alya tersenyum-senyum sendirian. langkahnya menuju ke bilik, berazam menghafal lebih banyak lagi. insyaAllah.

0 comments: