BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 8, 2013

saya baru faham ep.6

''alya, kau dah cari modal?''

''belum'' mata alya tertancap pada skrin laptopnya. dia ,asih leka menaip cerpen

''alya, better kau cari modal. aku tak nak kau kena denda nanti'' izzah risau

''biar bha dia tu, lagi bagus kena denda'' lalu aisha keluar dari bilik. sakit matanya melihat alya yang tak endahkan hafazan. alya tersentap. dia menutup laptop lalu mencapai al-qur'an. wajahnya suram diperli aisha.

''aisha tu taknak kau lagho. just accept cara kita berbeza'' izzah seolah memujuk

alya mengangguk. dia memang terasa dengan aisha, tapi apa yang aisha cakap tu betul. itu cara aisha menegurnya, agar dia mengerti. hafal al-qur'an bukan main-main. bukan sekadar dapat title 'al' di belakang nama. alya termenung. lagi 2minggu farhan akan terbang ke bumi matahari terbit. perasaannya sejak akhir-akhir ini tidak menentu. selalu melepaskan kemarahan pada farhan.

''kau ok tak?''

''ok''

''kau ngan farhan ok?''

''we're not couple ok. tak pernah bincang pun bab feeling ni. kawan biasa je''

''tapi macam mana kau boleh berhubung dengan dia eh? setau aku kau bukan jenis melayan ni''

wajah alya berona merah. sebijik terkena atas muka. ''aku pun taktau la zah. bermula dengan hal kerja, after that aku cam senang je angkat call dia. nafsu kan tu?''

izzah mengangguk. ''kalau dah tau, kenapa buat jugak?''

''astaghfirullah. but seriously aku harap there's nothing between us. aku rasa cam nak akhirkan hubungan ni cepat''

''better kau suruh dia masuk meminang la''

''ape lak meminang bagai ni. tak nak aku''

''jadi kau accept dia sebab saje-saje? suke-suke? takde arah tujuan kenapa kau accept dia as friend?''

alya terdiam

''alya, kau dah gadaikan prinsip kau selama ni, then kau nak akhirkan macam tu je? i can smell that he have something that you accept him. mesti ada''

alya masih diam. dia tidak tahu jawapan apa yang harus diberikan. apa yang diperkatakan oleh izzah memang benar.

''kau fikir baik-baik alya, once kau dah amek step dalam hal ni, kau kena bertanggungjawab dari awal hingga akhir. ni bab hati alya, bukan bab main pondok-pondok'' bagai halilintar memanah bumi. amaran izzah menusuk kalbu. alya bungkam. dia sendiri tidak dapat memastikan perasaannya ketika ini. adakah dia serius atau main-main? adakah farhan juga begitu?

 

0 comments: